چکیده

مشرف شوندگان به حرم امامزاده احمدبن موسی (ع)کسانی هستند که به قصد توسل به ایشان و انجام فرایض و اعمال مذهبی وارد حرم مطهر می شوند، لیکن به دلیل کثرت و انتظام بخشیدن رفتارها و اعمال زائران، نیازهای دیگری غیر از نیاز به زیارت (نیاز کمالی) برای آنان مطرح می شود. زیارت امامزادگان جهت برقراری رابطه معنوی و کسب فیض وآماده سازی روحِ دل برای بهره گیری از وجود آنان  و درنهایت سلامت اجتماعی و روانی است. این مقاله با نگاه جامعه شناختی به کارکرد زیارت مرقد امامزاده احمدبن موسی(ع) در تعمیق سلامت اجتماعی می کوشد با مقایسه وضعیت سلامت روانی  افراد در سفر سیاحتی و  زیارتی؛کاهش اضطراب و افسردگی و سازگاری اجتماعی افراد را تبیین و توصیف نماید.

Cultural functions a socialite and a spiritual person, the wife of Shahchraj (peace be upon him), two neighbors and two visitors.

The honor of Shoundegan is in the shrine of Imamzadeh Ahmad ibn Musa (peace be upon him), and Kasani will stand there for the purpose of praying to him for the sake of fulfilling his duties and deeds. My sect is imported from the sanctuary of Mutahir Mishund, so that there is evidence of the abundance and regularity of its rituals and the actions of two visitors. Niyaz Beh Ziarat (Niyaz Kamali) in the opinion of Mutrah Mishud. Imamzadegan's visit brought me a moral bond and gained a wealth of spiritual support for my joy, despite the existence of humanity and Dear social and financial safety. This is an article about Shanakhti University in Karkard and the visit to the shrine of Imamzadeh Ahmad bin Musa (peace be upon him) in order to deepen social safety and improve the safety of individuals during tourism and travel.

تبلیغات