آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۲

چکیده

مقدمه: هدف این پژوهش، مطالعه تجارب دانش آموختگان علوم ورزشیِ شاغل در باشگاه های ورزشی از منظر تجارب فردی به دست آمده، محیط و یادگیری در محیط آموزشی است. روش پژوهش: با توجه به ماهیت تحقیق از روش پدیدارشناسی استفاده شد. مشارکت کنندگان، دانش آموختگان علوم ورزشی بودند که کسب وکار ورزشی را راه اندازی کرده بودند. در این زمینه از نمونه گیری گلوله برفی و نیز مصاحبه عمیق استفاده شد که نمونه گیری تا رسیدن به اشباع نظری ادامه داشت. از مشارکت کننده سیزدهم به بعد مفاهیم استخراج شده تکراری بود. یافته ها: بر این اساس، هشت درون مایه اصلی استخراج شد که عبارت بود از: نیاز به صبور بودن، تلاش برای کسب دانش و مهارت های فردی، نیاز به داشتن اعتمادبه نفس، سخت و طاقت فرسا بودن محیط کسب وکار (گرفتن انواع مجوز)، خلأ برنامه های درسی ارائه شده، کیفیت تعامل استادان با دانشجویان در فرایندهای آموزشی و نوآوری داشتن در فرایند کسب وکار و فرایندهای مدیریتی دانشکده های علوم ورزشی. نتیجه گیری: بررسی دیدگاه ها و ادراک دانش آموختگان علوم ورزشی در زمینه تجارب به دست آمده، آموزش های علوم ورزشی و محیط کسب وکار نشان می دهد نگرش دانش آموختگان برای مدیریت کسب وکار، داشتن مهارت های فردی و تلاش برای به دست آوردن دانش و نوآوری متناسب با تغییرات به روز ورزش بااهمیت است.

The Experiences of Sport Science Graduates in Sport Clubs: A Phenomenological Approach

Introduction: The purpose of this study was to investigate the experiences of sports science graduates working in sports clubs from the view-point of individual experience, environment, and learning in educational background.   Methods: Depending on the nature of the research, descriptive phenomenological method was used. Participants in this study were graduates of sport sciences who had been engaged in sporting activities. In this regard, the use of snowball sampling and deep interviewing were used. Sampling continued to reach the theoretical saturation. Results: Accordingly, 8 main themes were extracted: the need for patience, the effort to acquire knowledge and skills, the need for self-confidence, the psychological pressures, the rigidity of the business environment and the workload (obtaining a variety of licenses), the vacuum offered by the curriculum, the quality of engagement of faculty with students in educational processes, innovation in the business process, and the management processes of the faculties of the science of sport. Conclusion: As a result of studying the attitudes and perceptions of graduates of sport sciences on the experiences gained, sport science and business environment showed that the attitudes of graduates to business management was having individual skills and attempts to acquire knowledge and innovation commensurate with the up-to-date changes in sport

تبلیغات