برندآفرین

برندآفرین

برندآفرین دوره 4 تیر 1402 شماره 40

مقالات

۱.

بررسی سیستم های ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان های کارآمد

نویسنده:

کلید واژه ها: ارزیابی عملکرد کارکنان سیستم رتبه بندی سازمان کارآمد

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۶۳ تعداد دانلود : ۶۶
درک کارکنان از منصفانه بودن ارزیابی عملکرد برای موفقیت تمامی سیستم های ارزیابی مهم است. تحقیقات در مورد مدیریت عملکرد شامل مطالعات گسترده در مورد چگونگی پدیدار شدن سوگیری در فرآیند ارزیابی است. با وجود این، هیچ گونه شواهد تجربی در زمینه بررسی ارتباط شکایت های رسمی تبعیض (یک معیار کلیدی برای سوگیری) و ارزیابی عملکرد وجود ندارد. برای پر کردن این شکاف، یک تحلیل تجربی با استفاده از اطلاعات مربوط به سیستم های ارزیابی و شکایات تبعیض از دولت فدرال ایالات متحده انجام می دهیم. یافته های ما نشان می دهد سازمان هایی که سیستم های ارزیابی آنها کارآمدتر طراحی شده اند، برخلاف انتظارات، شکایات تبعیض بیشتری در مورد ارزیابی ، تجربه خواهند کرد. به طور خاص، گسترش فرصت های آموزشی و ابراز عقیده با افزایش شکایات تبعیض در مورد ارزیابی همراه است، در حالی که افزایش تمایز بین مجریانِ ارزیابی همیشه با شکایات مرتبط نیست. برای مدیرانی که با مدیریت عملکرد سر و کار دارند، ممکن است بهتر باشد به جای طراحی مجدد سیستم های ارزیابی، برای بهبود ارتباطات بین فردی مبتنی بر عملکرد وقت بگذارند.
۲.

بهبود عملکرد کیفیت شرکت ها با استفاده از روش های مدیریت سودآوری

کلید واژه ها: مدیریت سود حاکمیت شرکتی عملکرد شرکت

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۴۹ تعداد دانلود : ۷۱
این مقاله در چارچوبی پویا به بررسی رابطه بین مدیریت سود و عملکرد مالی شرکت ها در کشورهای انگلیسی زبان جنوب صحرای آفریقا می پردازد. این مطالعه نشان می دهد که چگونه این رابطه از طریق معیارهای کیفیت خوب عملکرد حاکمیت شرکتی و افشاء جامع تعدیل می شود. یافته ها نشان می دهد که اثرات عملکرد مدیریت سود حتی پس از کنترل درون زایی پویا، همزمانی و ناهمگونی غیر قابل مشاهده مستقل از زمان که در رابطه مدیریت سود و عملکرد طبیعی است، باقی می ماند. همچنین، نتایج از پیش بینی نظریه نمایندگی در رابطه با اثر نظارت کارآمد پایبندی به بهترین رویه ی سیستم های حاکمیت داخلی در محدود کردن اقدامات مدیریت سود شرکت ها و متعاقباً بهبود عملکرد شرکت ها پشتیبانی می کند. علاوه بر این، یافته های این مطالعه در رابطه با تأثیر مثبت مدیریت سود بر عملکرد، که انگیزه های کارآمد-محور را در پشت پرده اقدامات مدیریت سود در آفریقا نشان می دهد، اثبات کرد که بافت آفریقا به طور منحصربه فردی با سایر بازارهای نوظهور که انگیزه های فرصت طلبانه را گزارش می کنند متفاوت است. با توجه به نقش تعدیل کننده کیفیت حاکمیت شرکتی ، مطالعه ما نشان می دهد که تأثیر مثبت مدیریت سود بر عملکرد مالی شرکت ها در حضور کیفیت حاکمیت شرکتی قوی تر است.
۳.

روندهای آینده NFT در پیشبرد صنایع دستی، هنر و برند

نویسنده:

کلید واژه ها: توکن غیر قابل تعویض متاورس NFT آثار هنری برندسازی NFT

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۰۱ تعداد دانلود : ۶۱
توکن غیر قابل تعویض (NFT) یک مفهوم نسبتاً جدید و موضوعی داغ در توسعه این حوزه می باشد. آثار هنری تولید شده در قالب NFT آن را به بازاری پردرآمد تبدیل کرده است، به طوری که علاقه زیادی به کاربرد NFT در بازی ها، متاورس و اقتصاد مالی وجود دارد. بنابراین، این مقاله پژوهشی، روند توسعه بازار NFT را در زمینه متاورس و چشم انداز آتی آن را بررسی می کند، به ویژه برای تجزیه و تحلیل دقیق تر چندین زمینه مهم، به عنوان مثال صنعت هنر و برندسازی را در نظر می گیرد. بر اساس مطالعات موردی و تجزیه و تحلیل داده ها، قیمت بالای NFT به عوامل مختلفی نسبت داده می شود، برای جذب مخاطبان گسترده رویکرد بازاریابی شرکت ها عمدتاً خلاقانه شده است. NFT توانایی رشد در کل بخش فرهنگی را دارد، اما به دلیل فقدان آثار هنری NFT و احتمال سوداگری بیش از حد، حفظ رونق طولانی مدت چالش برانگیز است. به طور کلی، این مقاله ارزش و پتانسیل NFT را با استفاده از تحقیقات فعلی و آمار دقیق، به ویژه در زمینه های برندسازی و هنر بررسی می کند. این نتایج مسیرهای تحقیقاتی بیشتر در مورد چشم انداز بازار NFT را آشکار می کند.
۴.

بررسی روش های آموزش مهارت های زندگی برای کودک و نوجوان

کلید واژه ها: آموزش کودک و نوجوان مهارت های زندگی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۵۶ تعداد دانلود : ۵۷
پژوهش حاضر با هدف بررسی روشهای آموزش مهارت های زندگی برای کودک و نوجوان صورت پذیرفته است. روش پژوهش توصیفی تحلیلی بوده است؛ به منظور گردآوری داده های لازم برای نیل به اهداف پژوهش، از منابع موجود و مرتبط با موضوع پژوهش فیش برداری شد و اطلاعات حاصل با شیوه های کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این مقاله، توصیف مختصر سوابق و تاریخچه ی آموزش و آموزش های مهارت های زندگی به کودک، را بصورت مفهومی در این زمینه را مرور کرده است. سپس مفهوم آموزش به کودک و نوجوان را به عنوان شاخه ای از دانش بشری را مورد بررسی عمیق قرار داده است و سپس پیشینه ی تحقیقات گذشته و نظریات دانشمندان و بزرگان بیان شده است. همچنین مفاهیم آموزش به کودک و نوجوان را بصورت نقد و بررسی به چالش کشیده است. در پایان مقاله، پیشنهادهایی کاربردی در مورد آموزش های گوناگون و بخصوص آموزش مهارت های زندگی برای کودک و نوجوان ارائه شده است.
۵.

بررسی رابطه ی کوچینگ، توسعه فردی و مدیریت کسب و کار

کلید واژه ها: کوچینگ مدیریت توسعه فردی کسب و کار

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۸۵ تعداد دانلود : ۷۵
کوچینگ، مدیریت کسب وکار نقش مهمی در یک سازمان ایفا می کند و نبود آن می تواند به موفقیت و پیشرفت یک سازمان ضربه بزند. مدیریت کسب وکار فقط به یک نقش بسنده نمی کند و می تواند در بخش های مختلفی ایفای نقش کند. هدف بررسی رابطه ی کوچینگ، توسعه فردی و مدیریت کسب و کار؛ بود. این تحقیق بصورت مطالعه ی کتابخانه ای، روش تحلیلی/ توصیفی صورت گرفت. در این مقاله محتوای مرتبط با موضوع مدیریت کسب و کار و کوچینگ در مقالات و کتابهای داخلی و خارجی به روش تحلیل محتوای کیفی و با رویکرد استقرایی، بررسی شد. نتایج حاصل از بررسی مقالات و متون علمی حاکی از این بود که چگونگی کمک های کوچینگ در بازار کسب و کار را نشان دهد، به بیان دیگر، مدیریت کسب وکار یک سلسله مراتب چند سطحی از راه حل های مختلف کسب و کار است که نشان می دهد چگونه سازمانی که به دنبال سود است، عملکردهای مختلفی مانند بازاریابی، فروش، استخدام کارکنان و خرید را برای حصول موفقیت به انجام می رساند.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۵